Sizi Seviyorum
İlk kez ıslık çaldım bu sabah doya doya,
Yere göğe sığamadım,
Şarkı söyledim şarkı üstüne,
Sesim çirkindi, sesim iğrençti,
Kan barut kokuyordu hâlâ,
Hiçbir şeye aldırmadım,
Kurtuldum yatağıma mıhlanıp kalmaktan,
Gencecik vurulup toprağa düşenlerin
Ölüm çığlıklarından,
İlk kez ölmedim, öldürmedim,
Kimsenin koşup yürümesine, gülmesine,
Eline, ayağına imrenmedim.
Kimse alay etmedi benimle,
İlk kez insana benziyordum biraz,
Bembeyaz gömleğimle,
Ayaktaydım, dimdik ayaktaydım,
Top tüfek seslerinden, çılgınlıklardan,
Artık çok uzaklardaydım,
Ellerim, ayaklarım apaktılar,
Anamın sütü gibi sıcak sıcaktılar,
Çoktan beri görmemiştik birbirimizi,
Konuşamadık heyecandan,
Sevinçten az daha bayılacaktılar,
Biraz dokunsam,
İçimi çekecek gibi olsam biraz,
Hemen ağlayacaktılar.
Dünyam ne palaska, ne kaputtu,
Başımda çelik miğfer, ayaklarımda postal,
Kalbimde ölüm korkusu yoktu,
Yeniden doğmuştum, yeniden,
Martı, bulut, yağmur olmuştum,
Bir koyun gibi kolumun, budumun,
Siperlerin birinde kaldığını unutmuştum,
Her şey öyle güzeldi ki,
İlk kez ağlayasım tuttu birden bire,
İçim dışım öyle mavi, öyle yeşildi ki,
Ah, biraz daha uyanmasaydım,
Gözlerimi açmasaydım n’olurdu sanki,
Yaşamam, asla yaşayamam,
Beni bir daha bırakıp gitmeyin sakın,
Ellerim, ayaklarım sizi öyle seviyorum ki.
Faik BAYSAL

Bir yanıt yazın